Milyen weboldal típusok Léteznek?
Első sorban ez nagyban függ a vállalkozás jellegétől.
Tipikusan az alábbi weboldalak vannak, amiket most egy pár mondatban leírok nektek, hogy melyiknek mi a jellegzetessége.
BEMUTATKOZÓ WEBOLDAL
A mai világban már alap követelmény, hogy egy vállalkozásnak legyen saját weboldala. Legalább egy bemutatkozó weboldal. Ami egyben az egyik legfontosabb marketing eszköz is, mivel a potenciális ügyfeleid először itt „találkoznak” veled.
Nézzük milyen információkat tartalmazzon az oldal?
• Vállalkozásod bemutatása (cég esetében), ki vagy te 😊
• Referencia munkák képekkel, esetleg leírásokkal tarkítva
• Szolgáltatások, termékek bemutatása
• Kapcsolatfelvételi lehetőség akár űrlap formájában is, nemcsak az elérhetőségek felsorolása
• Amennyiben szükséges akár egy időpontfoglaló rendszer is
Ez egy alap weboldal, amire minden vállalkozásnak szüksége van.
LANDING PAGE
Ezek tipikusan reklám kampányokhoz készülnek, pl. Google vagy Facebook hirdetésekhez, hírlevél feliratkozáshoz. Célja egy szolgáltatás vagy termék eladása. Egyik eszköze, hogy ennek a típusú oldalnak nincs menüje, tehát az oda látogató nem tud elnavigálni az oldalról. Döntést kell hoznia, marad vagy megy, megrendeli a szolgáltatást/terméket vagy feliratkozik a hírlevélre.
PORTFÓLIÓ WEBOLDAL
Minimális szöveges tartalommal bír, ellenben annál több képet tartalmaz. Nagy mennyiségű és jó minőségű, hatalmas képek vannak rajta. Ezen okból nagy gondot kell fordítani a megfelelő optimalizálásra. Viszont a szövegek tartalmának kiemelkedőnek és meggyőzőnek kell lennie. Ezt a típusú weboldalt java részt profi fotósoknak, modelleknek, designereknek ajánlott, ahol a kép többet érhet ezer szónál.
ONEPAGE
A nevéből is kiderül, hogy ez a típus egy oldalból áll. Nem minden esetben tartalmaz menü pontokat sem, bár véleményem szerint az oldalon belüli navigációs pontok sokat segítenek a felhasználónak. Menü hiányának esetében csak görgetni tudja az oldalt a látogató, amíg meg nem találja amit keres. Rosszabb esetben, amíg rá nem un és bezárja az oldalt. Mivel az utóbbi opciót senki nem szeretné, ezért javasolt a belső navigáció, ami az oldalon belül kijelölt szakaszokhoz navigálja az oldalra látogatókat.
MIRE ALKALMAS EGY ONEPAGE WEBOLDAL?
• Egy esemény népszerűsítésére
• Egy szolgáltatás vagy termék bemutatására
• Egy kampány ismertetésére
BLOG
Manapság mindeféle témában találhatók blog cikkek, személyes, szakmai, hobbi… és még sorolhatnám a végtelenségig. Vannak területek, ahol kimondottan könnyű anyagot, ötletet találni egy-egy új bejegyzéshez , de van ahol kevésbé könnyű. Az üzleti honlapok javának van blog oldala is, mert remek eszköz a keresőoptimalizálás szempontjából is.
ÜZLETI WEBOLDAL
Az üzleti weboldal, vagy céges weboldal néven ismert , lényegében a bemutatkozó honlaphoz hasonlít, csak sokkal több információval szolgál a látogatók részére.
• Részletesebb információkat oszthatsz meg a szolgáltatásaidról és a termékeidről
• Több képgalériát lehet megjeleníteni, referenciákat bemutatni
• Árlistát is ki lehet alakítani rajta
• Bővebben bemutathatod cégedet, vállalkozásodat
• Lehetőség van Blog oldal kialakítására, ahol újdonságokat, információkat, híreket oszthatsz meg, növelheted az oldalad látogatottságát.
A weboldal típusok között ennél a fajtánál van a legtöbb aloldal és a legtöbb tartalom is. Emiatt kimagasló jelentőséggel bír a felépítése és a webergonómia is. Az üzleti weboldal esetén nagyon fontos az egyedi kialakítás, design és tervezés, nem javaslom sablon alapján elkészíteni.
Amennyiben segítségre van szükséged, hogy vállalkozásod részére milyen weboldal típus a megfelelő választás, akkor keress bizalommal az info@sylviadesign.hu email címen. Nézd meg referenciáimat a https://sylviadesign.hu/referenciak oldalamon.